Tuesday, April 27, 2010

Dugaan..

rase takde mood jek bile dah ptg2 camnih, susah betul bile dah takde hati nak kije, susah betul bile kite tak tau ape kesudahan sesuatu mende tu, susah betul bile ade rase tak puas hati nih...argghhhh rase tension jek bile memikirkan sume persoklan nih huhuhuh...rasenye tahun nih banyak sgt cabaran, cabarn ngan diri sendiri...cabaran ngan tempat kije...cabaran dlm mendidik anak2 huhuuh...kadang2 tu terpikir gak mcm mana la org yang ditimpa ngan pelbagai dugaan dlm hidup tu kan...mesti kene mempunyai tahap kesabaran yang sgt tinggi...and yang paling penting, mesti mempunyai tahap keimanan yang tersgt mantap..kalu tak, mesti the red devil akan bermaharajalela menghasut kite buat sumething yang dilarang oleh agama...huhuhu "Ya Allah, kuatkan la semangat ku..Aku tahu aku insan yang lemah dan banyak berbuat dosa..tapi aku amat memohon keredhan dari-Mu Ya Allah.." sume org suh kite berpikir all the positif side in life, tapi aku rase kadang2 kite perlu pikir gak tang2 negatif tu..bukannye ape, just nak buat kite alert ngan keadaan sekeliling kite..n kite akan dpt fikirkan ape next steps yang perlu kite amik bile kene struck nnt...tu la..sumething yang happened itu ade hikmahnye kan...umur pun tak cecah 30an lagik nih..tapi dugaan dah pelbagai..insyaAllah i have more than 30 years to live and hopefully sume yang aku impikan akan dpt menjadik kenyataan...biar la aku tak jadik kaya, tapi yang penting, aku rase satisfied ngan ape yang aku buat dan yang paling penting sekali aku mempunyai sebuah keluarga yang sentiase bahagia dunia akhirat ..amin..
ape2 pun lets do the best in our life and pray hard for everything that we wish for.........
For all my friends outhere..i luve all of u very much and hope our friendship will last forever...until death do us apart...

-the end-

1 comment: