Friday, April 23, 2010

H.i.k.m.a.h


Kenyangnye arinih..lunch KFC tuh hehehe...abis diet aku :) diet sgt la, padahal hari malam mkn nasik banyak giler huhuhuhu...bilela boleh KURUSSSS nih huhuhuu...takpe, selagik ade keazaman insyaAllah kite boleh melakukannye..ye la kalu nak diet skrg pun kesian kat Dzara huhuh..nnt tak cukup zat plak susu² yang dia minum kan (saje nak sedapkan hati hehehe)..

tadi masa dlm kete aku ternmpk sesuatu yang aku tak nak nmpk..bile dah nmpk tu maka terjawab la segala persoalan yang bermain2 dlm fikiran kiteorg kat opis nih hahahaha...hanye Huda jek yang tahu ape yang aku nmpk...so kalu ade antara korang nak tau, kene blanje aku mkn McD dulu :) ..then starts la perbualan aku ngan Huda pasal "mende" tuh...Aku amat bersyukur sebab mempunyai kwn2 yang sekepala dan masih lagik berada di jalan yang benar...hmmmm kadang2 tu rase simpati gak kepada kwn2 yang sudah leka dgn keseronokan di dunia...langsung tidak memikirkan kehidupan yang bakal kite hadapi kelak semasa di akhirat..bile dah alpa kite mesti akan lupe akan tanggungjawab kite sebagai khalifah di bumi ini.. tu la kadang2 tu aku terpikir gak kenapa la Allah sentiase sayang kepada umat2nye walaupun mereka ini lalai dlm melakukan ibadah...tapi itula kan, Allah itu maha adilkan, so setiap yang terjadik itu ade hikmahnye..maybe Allah memberi kesenangan kepada seseorg itu sebab Dia ingin menduga seseorg itu...jika seseorg itu bersyukur dgn ape yang dikurniakan,mesti segala ibadatnye akan dijaga dgn sempurna...


Isk bile bercerita mende2 camnih mesti terasa insaf sekejap...kadang2 aku rase aku nih tergolong dlm kategori tak bersyukur jek...dah ade kije, tapi still sibuk nak carik kije lain huhuhu..tapi aku rase situasi aku skang nih, bukan di kire tak bersyukur kot...maybe aku jadik camnih sebab aku rase aku perlukan career improvement kot...bukan aku tak improve ape2 selama aku kije kat sini, tapi rasenye need new challenge (mcm la bagus sgt huhuhu)...hmmmm lagipun skrg nih company nih mcm kurang stabil sket...maybe that's the main reason aku jadik camtu...tapi ntahla..dah banyak gak aku try apply, tapi sumenye gagal, sedih jek rasenye :(

tula, ape2 pun kene always think positifly, maybe ade HIKMAH di sebalik yang berlaku.


okla..nak smbg buat kije nih..banyak lagi check sheet yang kene siapkan huhuhu


-Junjungla Agama walau di mana jua kamu berada (kata2 cikgu Hasran)-


No comments:

Post a Comment